24radio

Κατηγοριες
Cinema
Κινηματογραφικά Νέα
Οι Ταινίες της Εβδομάδας
Lifestyle
Auto - Moto
Celebrities
Ταξίδια
Media
Εφημερίδες
Ραδιόφωνο
Τηλεόραση
Αθλητικά
Formula 1
Βόλεϊ
Διάφορα
Μπάσκετ
Ποδόσφαιρο
Στίβος
Στοίχημα
Τέννις
Επικαιρότητα
Ελλάδα
Κόσμος
Παράξενα
Πολιτική
Χρήμα
Μουσική
UK Top 40
US Top 40
Διεθνές Ρεπερτόριο
Ελληνικό Ρεπερτόριο
Πολιτισμός
Εκδηλώσεις
Θέατρο
Τεχνολογία
Gadgets
Games
Internet
Κινητά
Υπολογιστές
 
Εισοδοσ
Όνομα Χρήστη
Κωδικός
Ξεχάσατε τον κωδικό σας;
Add Your Station!
Στατιστικά
Cinema >> Οι Ταινίες της Εβδομάδας
Babylon A.D.
Περιπέτεια φαντασίας, αμερικανικής/ γαλλικής παραγωγής, σε σκηνοθεσία Ματιέ Κάσοβιτς, με τους Βιν Ντίζελ, Μισέλ Γιεό, Μελανί Τιερί, Ζεράρ Ντεπαρντιέ.

Το συμβόλαιο που προσφέρει ο Ρώσος μεγιστάνας Gorsky (Gerard Depardieu) δεν αφήνει ασυγκίνητο το μπαρουτοκαπνισμένο μισθοφόρο Toorop (Vin Diesel). Αποστολή του είναι να μεταφέρει από τη Ρωσία στη Νέα Υόρκη μία νεαρή κοπέλα, την Aurora (Melanie Thierry), προστατευόμενη μίας θρησκευτικής αίρεσης και συγκεκριμένα της Αδερφής Rebeka (Michelle Yeoh). Το ταξίδι αυτό, τοποθετημένο σ' ένα χαοτικό κοντινό μέλλον, προκύπτει δυσκολότερο από όσο θα περίμενε ο Toorop. Όμως και η Aurora αποδεικνύεται κάθε άλλο παρά μία συνηθισμένη κοπέλα, καθώς διαθέτει υπερφυσικές ιδιότητες ενώ μοιάζει να σχετίζεται άμεσα με την προσπάθεια κάποιων να προκύψει ένας γενετικά παρασκευασμένος Μεσσίας.

Ο άνθρωπος που διακρίθηκε στο ξεκίνημά του για το 'Μίσος' και το «Crimson Rivers», πραγματοποίησε το πλέον επίφοβο βήμα που μπορεί να κάνει φέρελπις σκηνοθέτης εκτός Αμερικής: να ενδώσει στις σειρήνες του Hollywood. Ως συνήθως, οι αμέσως επόμενες δουλειές του επιβεβαιώνουν τον άγραφο κανόνα πως η Μέκκα του κινηματογράφου αποτελεί το πιο αξιόπιστο χωνευτήρι non-American δημιουργών. Για τον Mathieu Kassovitz, αυτές οι επόμενες δουλειές είναι τα «Gothika» και «Babylon A.D.». Τα παραπάνω δεν επικεντρώνονται αποκλειστικά τη νέα του ταινία, που καθόλου απίθανο να αρέσει στους φίλους μίας φουτουριστικής περιπέτειας με δόσεις εσχατολογικών ανησυχιών. Το ζήτημα εντοπίζεται στις προσδοκίες που γενούν ικανοί σκηνοθέτες όταν καλούνται να προσδώσουν το δικό τους ξεχωριστό άγγιγμα σε μία αμερικανική παραγωγή, αλλιώς ποιος ο λόγος να γυρίζουν τέτοιες Ευρωπαίοι και Κινέζοι;

Το «Babylon A.D.» - καθ' ομολογία και του ίδιου του Γάλλου - δέχεται επιρροές όμοιες με εκείνες που διαμόρφωσαν ταινίες-ορόσημα του είδους όπως «Blade Runner» και «Mad Max». Η ατμόσφαιρα θυμίζει κάτι από 'Πορφυρά Ποτάμια', αν όμως κάπου παραπέμπει ανοικτά, αυτό είναι το «Children Of Men» του Cuaron. Μόνο που ο Μεξικανός είχε αφήσει το δικό του στίγμα με τα δεξιοτεχνικά μακρόσυρτα πλάνα του και δε φοβήθηκε τολμηρές σημειολογικές επιλογές. Ο Kassovitz όμως, προτιμά μέσα από ένα πολυεθνικό καστ να ασχοληθεί μ' ένα πανανθρώπινου ενδιαφέροντος θέμα - τους Μεσσίες και τη δημιουργία τους - όντας ασφυκτικά περιορισμένος μέσα στις συμβάσεις της δυτικής λογικής. Σημειολογικά προσεγγίζοντας, η θαυματουργή κορασίδα είναι καυκασιανών χαρακτηριστικών και μεταφέρεται από την απειλητική Ρωσία στο ασφαλές έδαφος της παγκόσμιας μητρόπολης. Ίσως βέβαια, τα περιθώρια για αλίευση βαθύτερων νοημάτων να έχουν εξαντληθεί νωρίτερα, από τη σταθερά υπανάπτυκτη ερμηνευτικά παρουσία του Vin Diesel και την αχρείαστη εμμονή στα τυπικά χαρακτηριστικά της περιπέτειας. Ίσως, πάλι, η όλη ουσία να έμεινε παρατημένη στις σελίδες της νουβέλας του Maurice G. Dantec, 'Babylon Babies'.
Περισσότερα από Cinema >> Οι Ταινίες της Εβδομάδας
 
Σφραγισμένα Χείλη
Στη μεταπολεμική Γερμανία, ο 15χρονος Michael Berg (David Kross) θα γνωρίσει τα μυστικά του έρωτα από την κατά είκοσι χρόνια μεγαλύτερή του Hanna Schmitz (Kate Winslet). Η σχέση τους, που θα χαρακτηριστεί από τη συνήθεια του πιτσιρικά να της διαβάζει βιβλία κλασσικής και σύγχρονης λογοτεχνίας (εξ ου και «Reader»), θα τελειώσει το ίδιο αιφνίδια όπως άρχισε. Μερικά χρόνια αργότερα ο ασκούμενος δικηγόρος, πλέον, Michael (Ralph Fiennes) θα έρθει στην αίθουσα του δικαστηρίου αντιμέτωπος με μία τρομερή αποκάλυψη για το παρελθόν της πρώην αγαπημένης του, που κρατά από την εποχή που εκείνη υπηρετούσε στα Ες-Ες.

Ο Βρετανός που απέσπασε δύο υποψηφιότητες για Oscar σκηνοθεσίας με τα «Billy Elliot» και «The Hours», αφήνει τις προσφιλείς βρετανικές ιστορίες για να καταπιαστεί με την ψυχοσύνθεση ενός καυτού έρωτα που φλερτάρει με την αποπλάνηση, με φόντο το σκοτεινό παρελθόν και τις ευθύνες ενός ολόκληρου λαού για τον πιο αιματηρό πόλεμο της Ιστορίας.

Στη μεταφορά του bestseller του Bernhard Schlink, ο Stephen Daldry αναζητά μία κατά κάποιο τρόπο ενδοσκόπηση στο πεδίο των ενοχών θέτοντας σε αλληλεπίδραση εκείνες που αφορούν το 'εγώ' με αυτές που αγγίζουν το 'εμείς'. Η ερεθιστική - από κάθε άποψη - παράθεση της σχέσης των δύο ασύμβατων εραστών διαθέτει ατόφια ένταση, με μία Kate Winslet να αποδεικνύεται για ακόμα μία φορά και παρά τα χρόνια της, σταθερό πρότυπο θηλυκότητας. Στο πρώτο μέρος, όλα εκτός του ζεύγους παραμένουν περιφερειακά, υπερτονίζοντας το σύμπαν στο οποίο χωρίς δεύτερη σκέψη βούτηξαν.

Η συνέχεια της ταινίας αποτελεί ουσιαστικά ένα ξεχωριστό φιλμ, όπου o ώριμος πλέον Michael έρχεται μέσα από την αποκαθηλωτική γνώση για την Hanna αντιμέτωπος με αμείλικτα συναισθήματα, ενοχές και ματαίωση. Αυτό που αναζητούν πλέον και οι δύο είναι μία διαφορετικού τύπου 'Εξιλέωση', όχι μακριά από τα πρότυπα ενός «Atonement». Ο άσβεστος πόθος από τη μία κι η αντιθετική επιταγή της λογικής από την άλλη ορίζει το γεωγραφικό τόπο μίας δουλειάς που θα μπορούσε υποθετικά να ξεφύγει από το χαρακτηρισμό 'καλή' και να φλερτάρει με ανώτερες τιμές.

Υπάρχει, δυστυχώς, μία εμφανής απόσταση που χωρίζει τον Daldry από τη γερμανική ψυχοσύνθεση που παλεύει να σκιαγραφήσει ατελώς, παρότι φιλότιμα. Σε μονοπάτια που δυσκολεύονται ακόμα και οι ίδιοι οι εκπρόσωποι του σύγχρονου γερμανικού κινηματογράφου να περπατήσουν, δεν αποτελεί έκπληξη που ο καλός βρετανός σκηνοθέτης περιορίζεται στα πρόδηλα. Παρόλο που το «Reader» διαθέτει τρεις ερμηνείες που εφάμιλλες των απαιτήσεων, η συνολική αίσθηση που αφήνει είναι πως πρόκειται περισσότερο για μία ταινία απαγορευμένης και ματαιωμένης αγάπης που υπηρετεί μία σειρά από λογοτεχνικές και κινηματογραφικές συμβάσεις παρά μία σπουδή πάνω στην κατακλυσμιαία σύγκρουση μεταξύ επιθυμίας και λογικής καθώς τις ενοχές που αυτή επιφέρει.

Δραματική, αμερικανικής/ γερμανικής παραγωγής, σε σκηνοθεσία Στήβεν Ντάλντρι, με τους Κέιτ Γουίνσλετ, Ραλφ Φάινς, Μπρούνο Γκαντς.

Δείτε το τρέιλερ :

Περισσότερα από Cinema >> Οι Ταινίες της Εβδομάδας
 
Appaloosa
Ο Virgil Cole και ο Everett Hitch είναι δύο φίλοι που καλούνται να αστυνομεύσουν μία άναρχη πόλη της Αγριας Δύσης την οποία λυμαίνεται ένας παντοδύναμος ράντσερ της περιοχής. Το δίδυμο γίνεται τρίο με τον ερχομό μίας μοιραίας για την φιλία των δύο αντρών, γυναίκας και η ελαχίστων απαιτήσεων πλοκή του «Appaloosa» που βασίζεται σε ένα μυθιστόρημα western του Robert Barker και ουδεμία σχέση έχει με το «Appaloosa» του 1966 και του Marlon Brando, ελπίζει να αναδειχθεί μέσω της σκηνοθετικής προσέγγισης του Ed Harris και εξαιτίας της πλέον δυναμικής τριπλέτας πρωταγωνιστών που διαθέτει: Ed Harris, Viggo Mortensen, Jeremy Irons. Κερασάκι στην τούρτα και πανέτοιμη να σταθεί απέναντι σε τρεις δυναμικούς και ιδιαίτερους ερμηνευτές, η Rennee Zellweger. Το «Appaloosa», παρά τις αδυναμίες του, συμβάλλει στην αναγέννηση του είδους του Western, μία αναγέννηση που συντελείται τα τελευταία χρόνια.

Η Αμερική 'χτίστηκε' πάνω στο δίκαιο του ισχυρού. Αυτός που έφερε όπλο και ήξερε πώς να το χρησιμοποιεί, καθόριζε την έννοια της δικαιοσύνης κατά το δοκούν. Όταν η χώρα απέκτησε σταθερή πολιτικοοικονομική δομή το όπλο αντικαταστάθηκε από το κεφάλαιο. Η Αμερική 'χτίστηκε' πάνω στο καθεστώς της αυτοδικίας. Οποιοσδήποτε ένιωθε ότι αδικείται, επενέβαινε στη 'σφαίρα' δικαιωμάτων του άλλου για να αποκαταστήσει την αδικία, δίχως η επέμβαση αυτή να του έχει χορηγηθεί από το νόμο και συχνά επιβάλλοντας 'τιμωρία' δυσανάλογη του αρχικού αδικήματος. Η νοοτροπία αυτή γαλούχησε την χώρα και διασώζεται μέχρι σήμερα , όπως αποδεικνύει το πρόσφατο παρελθόν. Η Αμερική 'χτίστηκε' πάνω σε μια καθολική πρακτική παράβασης των νόμων. Γιατί όταν εκείνοι που έχουν την υποχρέωση να διασφαλίζουν την τήρηση των κανόνων δικαίου που συνιστούν την έννομη τάξη, τους παραβιάζουν επανειλημμένα και απροκάλυπτα, ωθούν τους υπόλοιπους πολίτες να υιοθετήσουν ανάλογη συμπεριφορά (και μπορείτε να κάνετε άνετα τις αναγωγές σας σε όσα λαμβάνουν χώρα στην ελληνική κοινωνία το τελευταίο διάστημα).

Με αφετηρία το Ox-bow incident, αλλά με 'ανοιχτά χαρτιά' από τη δεκαετία του 70 και μετά, όταν το αμερικανικό σινεμά άρχισε να μιλά άφοβα και ριζοσπαστικά για φλέγοντα κοινωνικοπολιτικά ζητήματα, πολλά γουέστερν ήταν εκείνα που στηρίχθηκαν πάνω στο τρίπτυχο κοινωνιολογικών συμπερασμάτων που αναπτύχθηκε -κάπως 'μπακαλίστικα' είναι η αλήθεια- παραπάνω. Με παραδείγματα που κυμαίνονται από το αριστουργηματικό «Unforgiven» ('Οι Ασυγχώρητοι') του Eastwood μέχρι τον εγκληματικά παραγνωρισμένο «Judge Roy Bean» του John Huston , ο κατάλογος των εν λόγω γουέστερν μεγαλώνει κατά μία μονάδα με τη νέα σκηνοθετική απόπειρα του Ed Harris. Ή μήπως όχι?

Το «Appaloosa» είναι ένα παλιομοδίτικο 'καμπόικο', κοντά στο περσινό «3:10 to Yuma» και το προ πενταετίας «Open Range» του Kevin Costner, αλλά με εντονότερες και συχνότερες κωμικές πινελιές. Κατά το πρώτο ημίωρο όλα βαίνουν καλώς και οι φαν του είδους θα βγάλουν αναστεναγμούς νοσταλγίας. Όσο περνάει η ώρα όμως διαπιστώνουμε ότι η ταινία στηρίζεται σε 'γυάλινα' θεμέλια και γινόμαστε μάρτυρες της σταδιακής κατάρρευσής της. Μια σειρά από αλλοπρόσαλλες σεναριακές επιλογές επηρεάζουν αρνητικά την ισορροπία και την ενότητα του φιλμικού οικοδομήματος, ενώ η επιλογή του (ανεξήγητα ισχυρού) δεσμού του σερίφη με τη 'νυμφομανή' πιανίστρια ως κινητήριου μοχλού της ιστορίας καταφέρνει πλήγματα στην πειστικότητα όσων διαδραματίζονται επί της οθόνης.

Το 'κρίμα' της υπόθεσης είναι ότι εντοπίσαμε στο φιλμ σποραδικά ψήγματα μιας άλλης, 'σπουδαίας' ταινίας που πασχίζει να βγει στην επιφάνεια , αλλά την εμποδίζει η αδυναμία (ή ακόμα και ανεπάρκεια, αν κρίνουμε από την κάθε άλλο παρά ευρηματική πλανοθεσία) του δημιουργού της. O Harris δεν είναι απαραίτητα κακός πίσω από την κάμερα (με πιο αξιόπιστο αποδεικτικό στοιχείο την προηγούμενη σκηνοθετική του δουλειά, το «Pollock»), απλά μέχρι στιγμής έχει αποδείξει ότι μπορεί να προσφέρει πολύ περισσότερα όταν στέκει μπροστά από αυτή - αν και εδώ ο Mortensen είναι εκείνος που βγαίνει νικητής της ερμηνευτικής μονομαχίας.

Εν κατακλείδι το «Appaloosa», αν και έχει κάποια θετικά στοιχεία, δύσκολα θα αποκτήσει θέση στον κατάλογο που αναφέραμε παραπάνω. Ίσως γιατί οι ταινίες της λίστας εκείνης δεν έμειναν μόνο στις προθέσεις , αλλά μετουσίωσαν τις τελευταίες σε κάτι φιλμικά αξιομνημόνευτο...

Γουέστερν, αμερικάνικης παραγωγής, σε σκηνοθεσία Εντ Χάρις, με τους Εντ Χάρις, Βίγκο Μόρτενσεν, Ρενέ Ζελβέγκερ, Τζέρεμι Άϊρονς, Τίμοθυ Σπαλ.

Δείτε το τρέιλερ :

Περισσότερα από Cinema >> Οι Ταινίες της Εβδομάδας
 
Vitus
Ο Vitus είναι ένα μικρό αγόρι που ξεχωρίζει από τους συνομηλίκους του. Σχεδόν παιδί θαύμα, ο Vitus αποδεικνύεται... μαζεμένος και εξαιρετικά φιλομαθής διαβάζοντας εγκυκλοπαίδειες από τα πέντε του χρόνια.

Ταυτόχρονα όμως διαθέτει έφεση στη μουσική και εξαιρετικό 'αυτί', γεγονός που του επιτρέπει να παίζει πιάνο με μεγάλη μαεστρία. Οι γονείς του βλέπουν σε εκείνον τα όνειρά τους να πραγματοποιούνται και περιμένουν να τον δουν κάποια μέρα να γίνεται διάσημος πιανίστας, αφού είναι πεπεισμένοι ότι ένα λαμπρό μέλλον ανοίγεται μπροστά του. Οι υψηλές απαιτήσεις των γύρω του φέρνουν αφόρητη πίεση στο μικρό Vitus, ο οποίος κουρασμένος προτιμά να παίζει στο εργαστήριο του εκκεντρικού παππού του, με τον οποίο αναπτύσσει μια ιδιαίτερη σχέση.

Ο Vitus δεν θα αργήσει να αποφασίσει πως πρέπει να... πάρει την ζωή στα χέρια του και να ακολουθήσει τα όνειρά του, αρνούμενος να ικανοποιήσει τις διαθέσεις των γονιών του.

Δραματική, ελβετικής παραγωγής, σε σκηνοθεσία Φρέντι Μούρερ, με τους Φαμπρίτσιο Μπορσάνι, Τεό Γκεοργκίου, Μπρούνο Γκαντς.

Δείτε το τρέιλερ :

Περισσότερα από Cinema >> Οι Ταινίες της Εβδομάδας
 
Χιόνι
Δέκα χρόνια πίσω, στη Βοσνία του 1997, το κατεστραμμένο από τον πόλεμο χωριό Σλάβνο μετρά ελάχιστους κατοίκους. Ανάμεσά τους τέσσερις νέες και δύο ηλικιωμένες γυναίκες, τέσσερα μικρά κορίτσια, ένα ηλικιωμένο άντρα κι ένα μικρό αγόρι.

Τα μέλη των οικογενειών τους έχουν σκοτωθεί και οι σοροί τους δεν έχουν βρεθεί. Παρόλα αυτά οι γυναίκες του χωριού, προκειμένου να κρατήσουν ζωντανές τις αναμνήσεις και τα όνειρά τους έχουν πλάσει ένα νοητό κόσμο έξω από το Σλάβνο στον οποίο οι απόντες είναι ακόμα ζωντανοί. Το πρώτο χιόνι φέρνει μαζί του την απειλή της ολοκληρωτικής απομόνωσης για το μικρό χωριό, όμως η Alma, μια ξεροκέφαλη νεαρή γυναίκα, πιστεύει ότι μπορούν να επιβιώσουν, αλλά ακόμα και να ευημερήσουν, αν προσπαθήσουν να πουλάνε φρούτα και γλυκά σε ένα κοντινό ερημωμένο δρόμο.

Το σχέδιο προχωρά μέχρι που δυο επιχειρηματίες επισκέπτονται ξαφνικά το Σλόβνο και προσφέρουν χρηματική αμοιβή για να το εγκαταλείψουν οριστικά, φέρνοντας τους κατοίκους μπροστά σε ένα μεγάλο δίλημμα.

Δραματική, βοσνιακής/ γαλλικής/ γερμανικής/ ιρανικής παραγωγής, σε σκηνοθεσία Αΐντα Μπέγκιτς, με τους Ζάνα Μεριάνοβιτς, Γιάσνα Μπέρι, Βέσνα Μάσιτς.
Περισσότερα από Cinema >> Οι Ταινίες της Εβδομάδας
 
Ναι σε Όλα
Η ζωή του Carl Allen (Jim Carrey) δεν τον οδηγεί πουθενά. Αποφασισμένος να την αλλάξει εγγράφεται σε ένα πρόγραμμα αυτοβοήθειας το οποίο βασίζεται σε μια απλή δέσμευση: να λέει σε οτιδήποτε του προκύψει, στα πάντα, "Ναι".

Αρχικά, η απελευθερωτική δύναμη του "ναι" μεταμορφώνει τη ζωή του Carl με απροσδόκητα υπέροχα αποτελέσματα. Προαγωγή στη δουλειά του και ένας νέος έρωτας. Όμως η προθυμία του να ενστερνίζεται κάθε ευκαιρία μπορεί να γίνει και μπελάς. Σύντομα ανακαλύπτει ότι το να ανοίξει τη ζωή του σε ατελείωτες δυνατότητες μπορεί να έχει και μειονεκτήματα. Όλα αναποδογυρίζουν με κωμικά αποτελέσματα.

Το «Yes Man» αντλεί την κεντρική ιδέα του από το ομώνυμο βιβλίο του Αγγλου ραδιοφωνικού παραγωγού Danny Wallace, το οποίο αποτελείται από αποσπάσματα ημερολογίου του ενός χρόνου κατά τον οποίο αποφάσισε να ακολουθήσει πιστά τη συμβουλή ενός αγνώστου στο λεωφορείο: "να λες 'ναι' πιο συχνά".

Κωμωδία, αμερικανικής παραγωγής, σε σκηνοθεσία Πέιτον Ριντ, με τον Τζιμ Κάρεϊ.
Περισσότερα από Cinema >> Οι Ταινίες της Εβδομάδας
 
Προηγούμενα 6 θέματαΕμφάνιση θεμάτων 13 - 18 από συνολικά 113 θέματαΕπόμενα 6 θέματα
 
Κεντρική | Στατιστικά | Add Station | Προβολή | Streaming | Επικοινωνία | Site Map | English |

© 2008 Web Development by DATAGEN No part of this site may be reproduced in any form without the prior permission of the publisher